٢٥‏/١١‏/٢٠٠٦

إعترافات ليلية

إعترافات ليلية
--------

سهران في ليلي بنادي ع القمر يداوي جروحي
و جرحي غويط و اللي جرحني حبيب روحي
ااه من الايام لو تعود لأضرب على عودي
و أقول يا مسافر وحدك إرجع مليت وجودي
من غيرك و بنادي عليكي ياريت تعودي
***

أاه يا قمر لو تروح للي معاه قلبي و كان
معايا و في حضني في كل مكان و زمان
قوله احبابك فاكرين أجمل ليالي زمان
فاكرين سنين حب و شوق و غرام و حنان
ارجع تاني يا حبيبي ده انا في بحرك غرقان
***

بلغة ان لسة ليه احباب عايشين على ذكراه
من الألم بيصرخوا اه و الف اه و اه و اه
صاينين عهد الهوى و رغم البعد عايشين بهواه
و الشمس غابت يوم غيابك و الليل مالوش أخر
و الفراق من بعد شوق و غرام طعمة علقم مر
و قلبي عصفور جوا قفص نفسه يقول انا حر
***

أنا حر يا ليل بس أسير في سجن و السجان حبيبي
و العذاب الوان حرق و جلد و انا راضي بنصيبي
فاتني و سافر ياليل بس هيرجع تاني لحضني
هييجي يقولي خبيني بين رموش عينك و خدني
لحنانك خدني و من الأيام و الدنيا اسرقني
على الجنه وديني ده انا جنتي حضنك و معاك سنيني
و عمري الجاي ليك و ليك كل اشواقي و حنيني
***

و أصحى تاني من حلمي في ليل مليان غيوم
و ياريته حلم ده حلم يقظة في عيون مبتشوفش نوم
و منين هييجي النوم لقلب موجوع مهموم
صابه سهم الهوى و كان السهم مسموم
روح يا قمر و قوله
اني لسه مستني الشمس تشرق في يوم

هناك تعليق واحد:

ana ga3an يقول...

حزمان باشا
طبعا عارفك
وفاكر اكتر موضوع ليك عجبني انهم قتلو الحياة في قهوة كتكوت
انا عندي بس ملاحظة صغيرة
مهما كان ما صدر من الدكتورة سعاد صالح
فهي دكتورة و داعية و مشهود لها ولا يجوز وضع صورتها مع هؤلاء الاشكال في الصورة
ففاعلها مجازي علي فعلة